همه مقالات

نمایش جزئیات

دلیل روشن نشدن خودروی ال 90

دلیل روشن نشدن خودروی ال 90-تعمیرگاه رنو-تعمیرگاه رنو تهران-تعمیرگاه ال 90-تعمیر ال90-تعمیرگاه رنو ال90-تعمیر رنو ال 90-تعمیرگاه ال 90 در تهران-تعمیر ال90 در تهران-تعمیرگاه رنو ال 90 در تهران-تعمیر رنو ال 90

عواملی که باعث روشن نشدن خودروی ال ۹۰ می شوند، چیست؟


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

در بعضی از مواقع دارندگان خودروی ال ۹۰  با تعمیرگاه رنو تهران تماس می گیرند و عنوان می کنند که خودرو در حین حرکت خاموش شده و یا خودرو روشن نمی شود . تعمیرگاه رنو تهران با فرستادن امداد تهران رنو مشکل را برطرف می سازد .

اما در این مقاله تعمیرگاه رنو تهران در نظر دارد برای دارندگان خودروی ال ۹۰ آگاهی بیشتری در مواجهه با مشکل ارائه نماید .

روشن نشدن خودروی ال ۹۰ به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت .

 

خرابی پمپ بنزین

یکی از ایرادهای شایع در خودروی ال ۹۰ خرابی پمپ بنزین می باشد.

در صورت خرابی پمپ بنزین ، بنزین به موتور پمپاژ نشده و خودرو روشن نمی شود .

 

از کجا بدانیم پمپ بنزین کار نمی کند ؟

برای پیدا کردن عیب پمپ بنزین چند روش پیشنهاد می کنیم :

  1. سوییچ را بسته و درهای ماشین را ببندید و شیشه های خودرو را به حالت بسته بگذارید تا صدایی از بیرون داخل نیاید . در این حالت سوییچ را باز کرده اگر از قسمت عقب زیر صندلی صدای وزه آمد نتیجه می گیریم که پمپ سالم  ولی اگر صدا نیامد مشخص می شود که پمپ بنزین خراب بوده و عیب روشن نشدن خودروی ال ۹۰ از پمپ می باشد و باید نسبت به تعویض آن اقدام شود .
  2. سوکت شلنگ بنزین را از سر ریل سوخت در آورید . در این حالت شلنگ بنزین را داخل ظرف قرار داده سپس استارت بزنید . اگر بنزین به داخل ظرف ریخت نشانه ی سالم بودن پمپ است ولی اگر بنزین نیامد نشانگر این است که پمپ خراب می باشد . توجه داشته باشید که در این حالت بنزین باید با فشار به داخل ظرف ریخته شود در غیر این صورت خودرو روشن نمی شود و باید تعویض کرد .

در بعضی از مواقع هم باید به آمپر بنزین توجه داشته باشیم تا در صورت خالی بودن بنزین آن را پر کنیم .

زمانی که فیوز پمپ بنزین می سوزد باید فیوز مربوط به پمپ را که در جعبه فیوز می باشد را بررسی  و در صورت سوختن آن را تعویض نماییم .

 

خراب شدن باطری خودرو

در صورتی که باطری خراب شده باشد خودرو دیگر روشن نمی شود .این حالت مواقعی اتفاق می افتد که خودرو خاموش است و می خواهیم خودرو را روشن کنیم .

برای این که مطمئن شوید مشکل از باطری است یا خیر باید موارد زیر را رعایت کنید :

  1.  در حالتی که باطری خراب شده باشد سوئیچ را باز می کنیم اگر برق پشت آمپر آمد نشان دهنده این است که باطری سالم است اگر نیامد نشان دهنده خراب بودن باطری می باشد .
  2. اگر شک کردیم که باطری خراب است سویچ را باز می کنیم سپس استارت می زنیم اگر پشت آمپر چشمک زد نشان دهنده خراب بودن باطری است .
  3. موقع استارت زدن اگر صدای تق تق از استارت آمد نشان دهنده خراب بودن باطری می باشد .
  4. به نشان گر باطری نگاه می کنیم اگر سفید بود نشان دهنده خراب بودن باطری است .
  5. وضعیت باطری را بررسی کرده در صورتی که سولفاته یا اسید باطری بیرون ریخته بود یا باطری جوش آورده بود خبر از خرابی باطری می دهد .

 

سوختن واشر سرسیلندر

در بعضی از مواقع راننده متوجه بالا رفتن آمپر آب نشده و باعث سوختن واشر سرسیلندر می شود . برای این که متوجه شوید واشر سوخته یا نه باید موارد زیر مورد بررسی قرار داد :

  1. در صورت سوختن واشر سرسیلندر آب به داخل روغن نفوذ کرده و روغن به حالت ماست در می آید . در این حالت نباید به خودرو استارت زد . در صورت لزوم با تعمیرگاه رنو تهران تماس گرفته و نسبت به انتقال به تعمیرگاه هماهنگ کنید .
  2. در صورت سوختن واشر سرسیلندر روغن به داخل آب راه پیدا می کند در این حالت داخل مخزن آب را چک کنید اگر داخل آب روغن بود نشان از سوختن واشر دارد .
  3. خروج آب از اگزوز دیگر نشانه ی سوختن واشر سرسیلندر است . اگزوز را بررسی کنید اگر آب بیرون ریخته بود نشانه ی سوختن واشر سر سیلندر است .

 

خرابی رله پمپ بنزین

در صورت خرابی رله پمپ بنزین برق به پمپ نمی رسد درنتیجه پمپ بنزین نیز کار نمی کند برای تسط این رله می توان این رله را با رله دیگر جا به جا کرد .

 

قفل شدن موتور

در خودروی ال ۹۰ پیش آمده که هنگام حرکت خودرو خاموش می شود و استارت نمی خورد . یکی از عوامل آن  قفل شدن موتور است . قبل قفل کردن موتور معمولاً چراغ روغن روشن می شود و یا صدای تق تق می دهد و برای بررسی بهتر باید دلایل زیر را مورد توجه قرار داد :

  1. در این حالت ابتدا خودرو را در حالت دنده ۵ گداشته و دستی ماشین را بخوابانیم سپس خودرو را به جلو هل بدهیم در این صورت اگر خودرو حرکت کرد حدس ما اشتباه بوده و موتور قفل نکرده است ولی اگر حرکت نکند موتور قفل کرده و باید به تعمیر گاه مراجعه کند .


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002